Välkommen! Du kan logga in eller skapa ett konto.

Köp och leveransvillkor

Köpinformation:

Lindstrand Group AB säljer produkter motsvarande originalkvalitet och reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida kan innehålla tekniska och/eller grafiska och typografiska fel. Informationen på www.luckynumber8.se tillhandahålls i informativt syfte och i befintligt skick utan garantier av någon slag, inklusive, men ej begränsat till, antydda garantier om användbarhet, lämplighet för allmänna såväl som specifika ändamål och syften.
Ångerrätt/Öppet köp.
Specialbeställda varor = Ingen returrätt!
Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna.
Frakterna står kunden för.

Outlösta paket försenad betalning påminnelseavgift

För ej outlösta paket debiteras 320:-  för våra omkostnader. Specialbeställda varor debiteras fulla värdet samt frakt och returfrakt.

Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 8% över gällande diskonto. Påminnelseavgift om 60:- läggs på faktura som ej betalats i tid. Lag § (1981:739)

PRISER
Priserna är angivna i svenska kronor inklusive moms, exklusive frakt.
För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod.

LEVERANSER OCH KOSTNADER

FRAKTKOSTNADER: 100 kronor fraktkostnaden räknas med automatik ut i kassan,  vid efterkrav (postförskott)  tillkommer 49 kronor som läggs på fakturan i efterhand vid orderläggande i vårt system
Privatpersoner:
Leverans sker normalt inom 2-4 arbetsdagar.
Fraktsätt: DHL/UPS/Post Nord
Betalning sker mot Klarna faktura, Klarna delbetalning, kreditkortkort, bankbetalning eller förskottsbetalning.

Företag:
Leverans sker normalt inom 2-4 arbetsdagar.
Fraktsätt:  DHL, UPS & postnord

Vid faktura ange ert organisationsnummer, sedvanlig kreditprövning görs,  faktura avgift tillkommer  för närvarande med 30 kronor

TRANSPORTSKADOR
Om Du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall Du omedelbart anmäla detta till transportören. Om dessa ej åtager sig skadeansvaret, skall Du kontakta oss.
Vid retur från kund till oss, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.

 

Konsumentköpslagen (privata kunder)

Vi tillämpar Konsumentköplagen (SFS 1990:932) och Distansavtalslagen gentemot konsumenter..

Vid eventuell försening av produkter så har du som kund rätt att häva köpet om den nya föreslagna leveranstiden inte godtas. Har förskottsinbetalning gjorts för en produkt som får försenad leverans så har du möjlighet att häva köpet och pengarna kommer att återbetalas inom 20 dagar.

Läs mer hos Konsumentverket: www.ko.se

Köplagen (juridiska personer)

Lindstrand Group AB tillämpar Köplagen (SFS 1990:931) gentemot juridiska personer, dvs. näringsidkare. Som näringsidkare har du därmed alla de rättigheter som omnämns i Köplagen. Läs mer hos Konsumentverket

Garanti & Reklamationsrätt

Lindstrand Group AB lämnar 1 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges, med undantag för förbrukningsvaror. Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt alternativt krediterar varans inköpskostnad för kunden inom 1 år om produkten ej skadats av handhavandefel, företaget betalar ej ut några kostnader i samband med ett eventuellt byte av garantiärende. Vi tillämpar alltid konsumentköplagen och vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Konsumenten skall reklamera en felaktig vara inom skälig tid från denne märkt eller borde märkt felet.

Returer/Reklamationer

Vid returer och reklamationer skall kund kontakta kundservice för att få ett returnummer. Enklast sker detta via vår mailkontakt kundservice på vår hemsida. Returnota/garantisedel eller kvitto skall uppvisas/medfölja vid garantianspråk. Vid en ev. reklamation så skickar vi en returfraktsedel till Er.
Observera att erhållande av returnummer ej är att likställa med godkänd reklamation. Varan bör sändas in inom 14 dagar från registrering av returärendet. Vid retur av varan skall ordernummer, giltigt returnummer jämte en redogörelse av felet, företrädesvis en detaljerad sådan, medfölja varan. Kunden själv står för returfrakten.  Är Lindstrand Group AB ansvarig står Lindstrand Group AB för frakten. I annat fall ansvarar kunden för frakt. Saknas någon handling återsänds varan till kunden. Returer skall återsändas väl förpackade i enlighet med instruktioner som erhålls i samband med anmälan av returärende. Eventuella transportskador till följd av bristfällig emballering debiteras kund. Om du betalat mot faktura eller via direktbetalning så uppskattar vi om du har möjlighet att inkomma med clearingnummer och kontonummer för snabbast möjliga ärendehantering.

Ångerrätt

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig. Du har alltid rätt att häva din beställning om varan är slutsåld. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten distansavtal om bland annat en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. Detta gäller t ex varor där vi specialbeställer hem en specifik produkt på kunds begäran. Information om vilka artiklar som faller inom detta område framgår på respektive artikel och informeras också i samband med beställningen. Ett exempel är t ex rostfria avgassystem som specialtillverkas efter mottagen kundbeställning. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten gäller ej företag.

Vi säljer bildelar med originalkvalitet till bättre pris än hos märkeshandeln.

OBS: Vid kamremsbyte gäller garanti enbart vid byte hos auktoriserad, ackrediterad verkstad för släckning av bilprovningens tvåor.

Handla bildelar på nätet, spara tid och pengar!
Vi skickar över hela Sverige!

Det finns inga produkter att visa i denna kategori.